DIE FLEDERMAUS
STRAUSS
LANDESTHEATER EISENACH
NOVAYA OPERA MOSKOU
ESTSE NATIONALE OPERA TALLINN
“fantastische, dubbelzinnig-sentimentele avond.” (Thüringische Landeszeitung)
“Een bitterzoete enscenering vol toespelingen. Onvergetelijk.” (Thüringer Allgemeine)
VERDER →
DIE FLEDERMAUS
STRAUSS
LANDESTHEATER EISENACH
NOVAYA OPERA MOSKOU
ESTSE NATIONALE OPERA TALLINN
“fantastische, dubbelzinnig-sentimentele avond.” (Thüringische Landeszeitung)
“Een bitterzoete enscenering vol toespelingen. Onvergetelijk.” (Thüringer Allgemeine)
VERDER →
ORPHÉE AUX ENFERS
OFFENBACH
THEATER
KIEL
“dubbele ironie” (SHZ)
“een overdaad aan overtuigende decors en regie-ideeën” (Kieler Nachrichten)
VERDER →
ORPHÉE AUX ENFERS
OFFENBACH
THEATER
KIEL
“dubbele ironie” (SHZ)
“een overdaad aan overtuigende decors en regie-ideeën” (Kieler Nachrichten)
VERDER →
IL TURCO IN ITALIA
ROSSINI
OPER
LEIPZIG
“sensationele librettomachine [...] intelligent, zeer geestig, ontroerend” (Bild)
“een waar vuurwerk aan gags [...] meeslepend komisch” (Leipziger Volkszeitung)
VERDER →
IL TURCO IN ITALIA
ROSSINI
OPER
LEIPZIG
“sensationele librettomachine [...] intelligent, zeer geestig, ontroerend” (Bild)
“een waar vuurwerk aan gags [...] meeslepend komisch” (Leipziger Volkszeitung)
VERDER →
DER FLIEGENDE HOLLÄNDER
WAGNER
STAATSTHEATER
WIESBADEN
“Bayreuth, watch and learn.” (Culture and Arts) “spectaculair” (FAZ)
“adembenemend geloofwaardig” (Frankfurter Rundschau)
VERDER →
DER FLIEGENDE HOLLÄNDER
WAGNER
STAATSTHEATER
WIESBADEN
“Bayreuth, watch and learn.” (Culture and Arts) “spectaculair” (FAZ)
“adembenemend geloofwaardig” (Frankfurter Rundschau)
VERDER →
L’OPERA SERIA
GASSMANN
STAATSOPER
HANNOVER
“vuurwerk aan knotsgekke grappen en pointes” (HAZ) “visueel indrukwekkend” (Opernwelt)
“fantastisch gek, heerlijk overdreven [...] ontzettend leuk!” (Deutschlandradio)
VERDER →
L’OPERA SERIA
GASSMANN
STAATSOPER
HANNOVER
“vuurwerk aan knotsgekke grappen en pointes” (HAZ) “visueel indrukwekkend” (Opernwelt)
“fantastisch gek, heerlijk overdreven [...] ontzettend leuk!” (Deutschlandradio)
VERDER →
DIE HERZOGIN
VON CHICAGO
KÁLMÁN
THEATER KOBLENZ
“zo kan operette zich laten zien” (Rhein-Zeitung)
“verrassende oplossing wars van operette-clichés” (Revierpassagen)
“fantasievolle en onderhoudende nieuwe productie” (Opera Magazine, London)
VERDER →
DIE HERZOGIN
VON CHICAGO
KÁLMÁN
THEATER KOBLENZ
“zo kan operette zich laten zien” (Rhein-Zeitung)
“verrassende oplossing wars van operette-clichés” (Revierpassagen)
“fantasievolle en onderhoudende nieuwe productie” (Opera Magazine, London)
VERDER →
PRODANÁ NEVĚSTA
DE VERKOCHTE BRUID
SMETANA
STAATSTHEATER
WIESBADEN
“Heftig applaus. Oordeel: geweldig.” (Bild)
“Dijkema neemt het komische serieus en biedt een overvloed aan vermaak” (FAZ)
VERDER →
PRODANÁ NEVĚSTA
DE VERKOCHTE BRUID
SMETANA
STAATSTHEATER
WIESBADEN
“Heftig applaus. Oordeel: geweldig.” (Bild)
“Dijkema neemt het komische serieus en biedt een overvloed aan vermaak” (FAZ)
VERDER →
HAMLET
THOMAS
KROATISCHE
NATIONALE OPERA
ZAGREB
“permanent met hartstocht geladen” (Vjesnik) “Deze productie rechtvaardigt het om het eerstvolgende vliegtuig naar Zagreb te nemen.” (Le Post) “bijzonder scherpzinnig” (Opernwelt)
VERDER →
HAMLET
THOMAS
KROATISCHE
NATIONALE OPERA
ZAGREB
“permanent met hartstocht geladen” (Vjesnik) “Deze productie rechtvaardigt het om het eerstvolgende vliegtuig naar Zagreb te nemen.” (Le Post) “bijzonder scherpzinnig” (Opernwelt)
VERDER →
DER VAMPYR
MARSCHNER
GRACHTEN
FESTIVAL
AMSTERDAM
“Met humor en gevoel voor stijl” (NRC Handelsblad)
“Dijkema toont dat hij muzikaal is [...] Een naam om te onthouden…” (Theater Centraal)
VERDER →
DER VAMPYR
MARSCHNER
GRACHTEN
FESTIVAL
AMSTERDAM
“Met humor en gevoel voor stijl” (NRC Handelsblad)
“Dijkema toont dat hij muzikaal is [...] Een naam om te onthouden…” (Theater Centraal)
VERDER →
DIE LUSTIGE
WITWE
LEHÁR
LANDESTHEATER
LINZ
“in ieder geval gaan kijken!” (Kronen Zeitung) “er valt veel te lachen in het Muziektheater” (Neues Volksblatt) “de verdiensten van deze enscenering zijn de vitaliteit en de geraffineerde personenregie” (Kurier)
VERDER →
DIE LUSTIGE
WITWE
LEHÁR
LANDESTHEATER
LINZ
“in ieder geval gaan kijken!” (Kronen Zeitung) “er valt veel te lachen in het Muziektheater” (Neues Volksblatt) “de verdiensten van deze enscenering zijn de vitaliteit en de geraffineerde personenregie” (Kurier)
VERDER →
PIERROT LUNAIRE
SCHÖNBERG
GERGIEV FESTIVAL
ROTTERDAM
“Pierrots met scherp oor voor spot [...] gedenkwaardig”
“een fascinerende uitvoering” (De Volkskrant)
VERDER →
PIERROT LUNAIRE
SCHÖNBERG
GERGIEV FESTIVAL
ROTTERDAM
“Pierrots met scherp oor voor spot [...] gedenkwaardig”
“een fascinerende uitvoering” (De Volkskrant)
VERDER →
CABARET
KANDER, EBB & MASTEROFF
LANDESTHEATER
MECKLENBURG
“diep ontroerend en indringend verteld” (Nordkurier)
“Mooi, als een regisseur zijn publiek zo kan ontroeren.” (Musicalzentrale)
VERDER →
CABARET
KANDER, EBB & MASTEROFF
LANDESTHEATER
MECKLENBURG
“diep ontroerend en indringend verteld” (Nordkurier)
“Mooi, als een regisseur zijn publiek zo kan ontroeren.” (Musicalzentrale)
VERDER →
LA GRANDE-DUCHESSE
DE GÉROLSTEIN
OFFENBACH
STAATSOPERETTE
DRESDEN
“fantastische details en militaristische toespelingen met duidelijk actuele pointes” (DNN) “de angel is er niet uitgetrokken en het stuk is ook niet door de politiek correcte mangel gehaald […] duizelingwekkend” (Dresden Kompakt) “het leger wordt tot centraal thema gebomdardeerd […] met een knipoog naar Monty-Python” (Sächsische Zeitung)
VERDER →
LA GRANDE-DUCHESSE
DE GÉROLSTEIN
OFFENBACH
STAATSOPERETTE
DRESDEN
“fantastische details en militaristische toespelingen met duidelijk actuele pointes” (DNN) “de angel is er niet uitgetrokken en het stuk is ook niet door de politiek correcte mangel gehaald […] duizelingwekkend” (Dresden Kompakt) “het leger wordt tot centraal thema gebomdardeerd […] met een knipoog naar Monty-Python” (Sächsische Zeitung)
VERDER →
BEKROOND MET
EESTI TEATRIKUNSTI MUUSIKALAVASTUSTE AWARD
LA CENERENTOLA
ROSSINI
ESTSE NATIONALE
OPERA TALLINN &
NATIONALE REISOPERA
“Geweldig, briljant, geestig!” (Postimees) “Voltreffer in het hart van de toeschouwer!” (Muusika)
“Hoe vaak moet je tijdens een opera huilen van het lachen?” (Eesti Päevaleht)
VERDER →
BEKROOND MET
EESTI TEATRIKUNSTI MUUSIKALAVASTUSTE AWARD
LA CENERENTOLA
ROSSINI
ESTSE NATIONALE
OPERA TALLINN &
NATIONALE REISOPERA
“Geweldig, briljant, geestig!” (Postimees) “Voltreffer in het hart van de toeschouwer!” (Muusika)
“Hoe vaak moet je tijdens een opera huilen van het lachen?” (Eesti Päevaleht)
VERDER →
LA PÉRICHOLE
OFFENBACH
STAATSOPERETTE
DRESDEN
& HOCHSCHULE FÜR MUSIK BERLIN
“Frisse en sprankelende Offenbach. Een stormachtig applaus.” (Der Neue Merker)
“reeds bij de eerste oogopslag verbluffend [...] actuele grappen” (Sächsische Zeitung)
VERDER →
LA PÉRICHOLE
OFFENBACH
STAATSOPERETTE
DRESDEN
& HOCHSCHULE FÜR MUSIK BERLIN
“Frisse en sprankelende Offenbach. Een stormachtig applaus.” (Der Neue Merker)
“reeds bij de eerste oogopslag verbluffend [...] actuele grappen” (Sächsische Zeitung)
VERDER →
WINNAAR PETER KONWITSCHNY NACHWUCHSREGIEPREIS
CARMEN
BIZET
LANDESTHEATER EISENACH
& MEININGER THEATER
“gloeiende arena van fatale erotische verlangens” (Thüringische Landeszeitung)
“met lichte hand” (Meininger Tagesblatt) “onbeteugelde vitaliteit” (Thüringer Allgemeine)
VERDER →
WINNAAR PETER KONWITSCHNY NACHWUCHSREGIEPREIS
CARMEN
BIZET
LANDESTHEATER EISENACH
& MEININGER THEATER
“gloeiende arena van fatale erotische verlangens” (Thüringische Landeszeitung)
“met lichte hand” (Meininger Tagesblatt) “onbeteugelde vitaliteit” (Thüringer Allgemeine)
VERDER →
DIVERSE PRODUCTIES
VIDEOTRAILERS
& VIDEOFRAGMENTEN
VERDER →
DIVERSE PRODUCTIES
VIDEOTRAILERS
& VIDEOFRAGMENTEN
VERDER →